Distance Alert w ciężarówkach Volvo 

M

Marka Volvo Trucks wprowadziła funkcję Distance Alert – funkcję bezpieczeństwa, ułatwiającą kierowcy samochodu ciężarowego zachowanie bezpiecznej odległości od poprzedzającego pojazdu i unikanie groźnych sytuacji. Wypadki wynikające z najechania pojazdu na tył innego stanowią obecnie około 20 procent wszystkich poważnych kolizji z udziałem samochodów ciężarowych. Distance Alert wchodzi już w skład najnowszej wersji systemu wspomagającego Volvo Trucks, Układu Ostrzegającego o Niebezpieczeństwie Kolizji z funkcją Hamowanie Awaryjne, pomagającego kierowcy zapobiegać wypadkom w wielu sytuacjach. 

Czytaj więcej

  


 

Na co stawia Wielton?

P

Przychody Grupy Wielton w pierwszym kwartale 2019  roku były wyższe o ponad 33 proc. w porównaniu z rokiem ubiegłym i wyniosły 639,9 mln zł. Zysk netto osiągnął poziom 20,9 mln zł. przy 3,5 proc. wzroście do analogicznego okresu 2018 r.  Skonsolidowany wynik EBITDA na koniec kwartału był aż o 8,8 mln zł wyższy niż przed rokiem i osiągnął wartość 42,1 mln zł przy rentowności 6,6 proc. Znaczący wzrost był widoczny również na poziomie sprzedaży – łączna ilość sprzedanych produktów wyniosła w omawianym okresie 5 767 sztuk naczep i przyczep, co dało wzrost o ponad 30%. W I kwartale 2019 roku Grupa Wielton sprzedała w Polsce 1 285 szt. produktów, a przychody ze sprzedaży na rynku krajowym osiągnęły poziom 124,6 mln zł. Tym samym spółka wypracowała 14,6 proc. udział w rynku krajowym., którego wielkość po pierwszym kwartale wzrosła o 7,8 %, wynosząc 7 414 szt. zarejestrowanych w tym czasie pojazdów.

Czytaj więcej

 

 


 

5 x Natural Power

I

IVECO Poland przekazało zamówione przez firmę HUBER 5 sztuk ciągników siodłowych Stralis Natural Power o mocy 460 KM wyposażone w najnowocześniejszy układ napędowy wykorzy-stujący jako paliwo skroplony gaz ziemny (Liquid Natural Gas – LNG). Dostarczone pojazdy  w wersji Low Tractor zostały wyposażone w zbiorniki LNG o pojemności 290 kg (800 litrów). Moc 460 KM i zasięg do 1150 km zapewni nie tylko doskonałe osiągi, ale również oszczędność paliwa. Ponadto ciągniki posiadają nowoczesną skrzynię biegów HI-TRONIX, systemy wspomagające HI-CRUISE oraz retarder. Doposażone zostały w duże lodówki o pojemności 50l, komfortowe fotele oraz klimatyzację postojową i reflektory xenonowe. Na życzenie klienta zostało także wykonane specjalne malowanie kabin pojazdów.
.

Czytaj więcej

 

 


  

Są obawy o przyszłość transportu 

P

Przedstawiciele polskiej branży transportowej nie mają wątpliwości, że czeka ich trudny czas. Dla wielu z nich to być albo nie być funkcjonowania ich biznesu. Jakie widzą wyzwania? W najnowszym badaniu Ogólnopolskiego Centrum Rozliczania Kierowców (OCRK) aż połowa firm wskazała na brak wykwalifikowanej kadry pracowników. Na drugim miejscu znalazły się skomplikowane regulacje i przepisy w ustawodawstwie - rodzimym i zagranicznym. Na podium jest też pakiet mobilności, czyli temat, który od wielu miesięcy podgrzewa europejską scenę polityczną, a także polski rynek transportu drogowego. Brak wykwalifikowanej kadry to z perspektywy ostatnich lat największe wyzwanie, z którym mierzy się polska branża transportowa. Jednym z głównych powodów deficytu kadrowego może być fakt, że to jedna z najbardziej starzejących się grup zawodowych w Europie. Kierowcy w polskich przedsiębiorstwach przewozowych w większości są w średnim wieku, a tylko 15 proc. z nich stanowią osoby mające 21-30 lat.
Czytaj więcej

 

 


 

Niewłaściwy transport ciężkiej koparki

O

O ponad 21 ton za dużo ważyła ciężarówka przewożąca koparkę gąsienicową z Rzeszowa do Piaseczna. Zespół pojazdów był również za długi, za szeroki i za wysoki, a kierowca posiadał niewłaściwe zezwolenie do wykonywania takiego transportu. W trakcie dokonanego pomiaru stwierdzono przekroczenie dopuszczalnej masy całkowitej zespołu pojazdów o 21,1 t. Ciągnik siodłowy z naczepą i ładunkiem ważył aż 61,1 t zamiast dopuszczalnych 40 t. Ciężarówka z koparką była za wysoka o 17 centymetrów, o 61 centymetrów za szeroka, a normy dotyczące długości zostały przekroczone o 1,8 metra. Kierowca tego pojazdu powinien posiadać zezwolenie kategorii VII. Prowadzący tymczasem posiadał zezwolenie kategorii V, zatem nie powinien poruszać się po drogach publicznych. 

Czytaj więcej

 

  


 

 
25 ciągników Scania dla Megatransław

M

Megatransław to jedno z kluczowych przedsiębiorstw transportowych w województwie kujawsko-pomorskim. Pojazdy firmy wyróżniają się charakterystycznym, żółtym kolorem oraz błękitnym oklejeniem. Dlatego wszystkie elementy kabiny nowo wydanych ciągników Scania R450 posiadają pełne malowanie. Ze względu na przeznaczenie pojazdów, które będą wykorzystywane głównie trasach do Hiszpanii i Portugalii, zamontowano w nich klimatyzację postojową. Dodatkowo, ciągniki zostały wyposażone m.in. w zbiorniki paliwa o pojemności 1500l, rozbudowany system audio, oświetlenie LED oraz fabryczny Scania Night Lock.

 

Czytaj więcej

 


 

wydanie maj 2019 005/2019 (074)

 

w numerze:

 

Ten rok wcale nie gorszy. Podsumowanie sprzedaży pojazdów w pierwszym kwartale 2019.

 

O

Od początku roku zarejestrowano 7 453 samochody ciężarowe pow. 3,5t i skumulowany wzrost wyniósł 4,2% w skali roku. W całej grupie znalazło się 5 829 ciągników i ich liczebność wzmocniła się w porównaniu do analogicznego okresu ub.r. o 248 szt. (+4,4%). Na czele jest DAF (1513; +9%) za nim SCANIA (1317; +14%) i VOLVO (956;+22%), który wyprzedza teraz markę MAN (926; -19%) pierwszą ze spadkiem wśród ciągników. Pierwszą piątkę zamknął MERCEDES-BENZ (816; +33%) z najwyższym wzrostem w skali roku. W tym samym czasie przybyły 1624 kompletne lub skompletowane podwozia (+3%; +51 szt.). Wśród nich przoduje MAN (373) za nim MERCEDES-BENZ (275) i DAF (251).

 

Czytaj więcej

 

 


 

Tachograf cyfrowy 4.0 budzi postrach

P

Powstał, by usprawnić walkę inspektorów transportu drogowego z manipulacjami czasem pracy kierowców zawodowych. Ma za zadanie poprawić bezpieczeństwo na drodze. Nie ma wątpliwości, że jest potrzebny. Jednak, czy tak częste ulepszanie go ma sens? Tachograf cyfrowy, bo o nim mowa, nazywany teraz inteligentnym, od 15 czerwca ma być montowany we wszystkich nowych pojazdach o DMC powyżej 3,5 tony. To już czwarta modyfikacja cyfrowego urządzenia. Czy teraz dzięki smart tacho skończy się wreszcie era jazdy na wyłączniku?

Czytaj więcej

 

 


 

Systemy naczepowe Knorr-Bremse z bliska

F

Firma Knorr-Bremse od wielu już lat dostarcza nowatorskie rozwiązania dla branży ciężarowej. Oprócz układów dedykowanych samochodom ciężarowym producent konsekwentnie poszerza paletę podzespołów dedykowanych także naczepom jak i całym zestawom. Dobrym tego przykładem może być elektroniczny system sterowania zawieszeniem pneumatycznym iLvL (od ang. Intelligent Levelling Control System). System ten działa w pełni autonomicznie, jednak co ważne, kierowca może częściowo przejąć kontrolę nad pracą zawieszenia poprzez wybór zaprogramowanych funkcji zawieszenia. Nawet jeśli nie jest dostępne zasilanie elektryczne, kierowca może podnieść lub obniżyć przyczepę za pomocą pneumatycznych przycisków sterujących. Kolejną zaletą zawieszenia elektronicznego są rozbudowane możliwości programowania, co w przypadku zawieszeń pneumatycznych byłoby skomplikowane, kosztowne, a często wręcz niemożliwe.
 
.

Czytaj więcej

 

 


 

 
Już jest. Nowe Daily.

P

Podczas dwudniowej konferencji w parku przemysłowym CNH w Turynie we Włoszech IVECO zaprezentowało prasie międzynarodowej nowego Daily. Konferencja obejmowała prezentacje, interaktywne warsztaty oraz jazdę próbną. Model jest produkowany w zakładach IVECO w Suzzara we Włoszech oraz w Hiszpanii, w całości dedykowanych tej gamie pojazdów. Nowy Daily jest pierwszym autem w swojej klasie, który spełnia normy emisji Euro 6D/Temp. Jest wyposażony w nowy, układ elektrycznego wspomagania kierownicy, który precyzyjnie reaguje na sygnały wejściowe, tłumi wibracje,kompensuje znoszenie pojazdu i zaburzenia równowagi kół.
 
Czytaj więcej

 

 


 

Ciężarówki będą coraz bezpieczniejsze

S

Systemy bezpieczeństwa, takie jak „inteligentne dostosowanie prędkości" lub zaawansowany system hamowania awaryjnego, będą seryjnie montowane w nowych pojazdach od maja 2022 roku.To prawo toruje drogę do dalszej poprawy bezpieczeństwa w nadchodzących latach. "Zawsze koncentrowaliśmy się na bezpieczeństwie użytkowników dróg, szczególnie tych najsłabszych. Dodatkowe obowiązkowe wyposażenie samochodów osobowych, ciężarowych i autobusów pomoże w ratowaniu ludzkiego życia" - powiedziała Róża Thun (PPE, PL), która kierowała pracami legislacyjnymi w Parlamencie. Nieoficjalne porozumienie z ministrami UE osiągnięto 26 marca tego roku. Nowe przepisy poprawiają wymogi w zakresie bezpieczeństwa biernego, w tym testy zderzeniowe (z przodu i z boku), a także zmodyfikowane szyby przednie w celu złagodzenia skutków obrażeń odniesionych przez pieszych i rowerzystów. 

Czytaj więcej

 

 


 

 
Liczba napadów na przewoźników rośnie w drastycznym tempie

M

Międzynarodowe stowarzyszenie TAPA (Transported Asset Protection Association), zajmujące się bezpieczeństwem dostaw, przewiduje, że rok 2019 będzie rekordowy, jeśli chodzi o liczbę napadów na przewoźników w Europie, Afryce i na Bliskim Wschodzie.Wnioski te oparte są głównie na rosnącej liczbie incydentów zgłaszanych do TAPA w styczniu i lutym tego roku. Z początkiem 2018 roku liczba kradzieży i napadów w branży TSL spadła (względem roku poprzedniego), jednak w drugiej połowie z powrotem zaczęła intensywnie rosnąć – i ten bardzo niebezpieczny trend utrzymuje się do dziś. Dane, które TAPA ujawniło za pierwsze dwa miesiące nowego roku, są druzgocące: w styczniu liczba napadów wzrosła o 68,7% (względem tego samego okresu rok wcześniej), a w lutym – aż o 77% (względem lutego 2018). Straty z tego tytułu w samym tylko lutym wyniosły w sumie 9,088,350 euro.

Czytaj więcej

 

 


 

wydanie kwiecień 2019 004/2019 (073)

 

w numerze:

 

Volvo FH z technologią I-See sprzyja oszczędności paliwa

V

Volvo Trucks wprowadza na rynek Volvo FH z technologią I-Save. Połączenie nowego silnika D13TC ze zmodernizowanymi funkcjami oszczędzania paliwa może obniżyć jego spalanie nawet o 7% w przewozach długodystansowych – co ważne bez uszczerbku dla właściwości jezdnych. Najważniejszym elementem nowego Volvo FH I-Save jest najnowocześniejszy silnik D13TC – najbardziej ekonomiczny z dotychczasowych silników Volvo Trucks do przewozów długodystansowych. Silnik D13TC wytwarza do 300 Nm dodatkowego momentu obrotowego, co oznacza, że do utrzymania stałej prędkości podczas jazdy autostradowej potrzeba mniejszej liczby przyspieszeń i mniej paliwa. To idealne rozwiązanie dla firm oferujących przewozy długodystansowe.
Czytaj więcej

  

 


 

Nagrody iF Gold Award dla pojazdu koncepcyjnego  MAN CitE

 

P

Producent pojazdów użytkowych MAN Truck & Bus otrzymał dwie prestiżowe nagrody iF Design Award. Nagroda „iF Design Award 2019" w kategorii Automobiles/Vehicle/Bikes" przypadła nowemu autobusowi miejskiemu MAN Lion's City, zaś pojazd koncepcyjny MAN CitE została nagrodzona „iF Gold Award" w kategorii „Professional Concept Mobility", pokonując najbardziej renomowane studia designerskie branży samochodów osobowych i motocykli. MAN CitE jest zaawansowaną pod kątem produkcji seryjnej koncepcją dostawczego pojazdu ciężarowego napędzanego wyłącznie energią elektryczną, który w przyszłości będzie stosowany między innymi do przyjaznej dla środowiska realizacji usług kurierskich i innych dostaw w aglomeracjach miejskich. Pojazd ten spotkał się z dużym zainteresowaniem zwiedzających  na ubiegłorocznych targach pojazdów użytkowych IAA w Hanowerze.

Czytaj więcej

 

 


 

Relacja z Międzynarodowych Targów TSL Ptak Expo 2019. 

K

Kolejna, trzecia już edycja Międzynarodowych Targów Transportu, Spedycji i Logistyki odbywająca się w podwarszawskim Ptak Warsaw Expo już za nami. To wydarzenie z roku na rok przyciąga coraz większą liczbę wystawców jak i zwiedzających. Jednym z największych stoisk na tegorocznych targach mogły pochwalić się firma EWT Automotive, przedstawiciel Schmitz Cargobull w Polsce i autoryzowany diler Mercedes-Benz Polska. Pokazał on zwiedzającym między innymi demonstracyjną wersję Actrosa Space Truck oraz najnowszego dostawczego Sprintera, a także naczepę kurtynową Schmitz Cargobull. Swoje pojazdy użytkowe prezentował także MAN Truck&Bus Polska. Mogliśmy obejrzeć na jego stoisku flagowy ciągnik siodłowy MAN TGX, który już w tym roku doczeka się swojego następcy, a także dwie zabudowy zrealizowane na bazie dostawczej wersji TGE. 
 
.

Czytaj więcej

 

 


 

 
Przewoźnik a załadunek

Sz

Szereg uregulowań prawnych chroni interesy przewoźnika. Wyraźnie widać to na przykładzie odpowiedzialności związanej z opóźnieniem w wykonywanym przewozie. Zarówno przepisy krajowe jak i międzynarodowe w istotny sposób ograniczają odpowiedzialność finansową przewoźnika z tego tytułu (do wysokości podwójnego przewoźnego w przewozach krajowych – art. 83 ust. 1 Prawa przewozowego, do wysokości przewoźnego w przewozie międzynarodowym –art. 23 ust. 5 Konwencji CMR). Dodatkowo w przewozie międzynarodowym nie jest możliwe skuteczne zastrzeżenie kary umownej tytułem opóźnień w przewozie.
 
Czytaj więcej

 

 


 

Sfałszowane zapisy na wykresówkach

U

Umiejętnościami kreślarskimi próbował wykazać się kierowca ukraińskiej ciężarówki. Część zapisów na wykresówkach wyrysował ręcznie, aby ukryć naruszenia czasu pracy. Tarczki z tachografu szybko wzbudziły podejrzenia inspektorów Inspekcji Transportu Drogowego.przejęli policjanci. Zespół pojazdów przewożący ponad 17 ton ładunku z Niemiec na Ukrainę został zatrzymany do kontroli na dolnośląskim odcinku autostrady A4. W ciężarówce był zainstalowany tachograf analogowy.

Czytaj więcej

 

 


 

Kluczowe pytania i tylko jeden dostawca tachografów z Europy 

J

Jak Bruksela rozwiąże problem w sytuacji, gdy na niespełna trzy miesiące przed datą wejścia w życie nowej ustawy tylko jeden europejski producent jest gotowy, by wprowadzić na rynek nowe urządzenie? Co z przewoźnikami spoza Wspólnoty, którzy wykonując przewozy w ramach AETR, nie będą musieli spełniać wymogów regulacji dotyczących tachografów smart? Czy warsztaty, kalibrujące te urządzenia, będą gotowe na czas, by przeprowadzić niezbędne prace i dlaczego Holandia domaga się półrocznego przesunięcia terminu wdrożenia inteligentnych systemów rejestrujących czas pracy kierowców zawodowych? O tym przeczytacie w tym materiale. 

Czytaj więcej

 

 


 

wydanie marzec 2019 003/2019 (072)

 

w numerze:

 

Elektryczne Volvo u pierwszych klientów

N

Niedawno Volvo Trucks dostarczyło klientom w Szwecji swoje pierwsze w pełni elektryczne samochody ciężarowe – śmieciarkę oraz pojazd dystrybucyjny. Odbiorcą pierwszego z nich jest przedsiębiorstwo komunalne Renova, zaś drugiego – firma logistyczna DB Schenker i jej lokalny podwykonawca TGM. Samochody ciężarowe Volvo FL Electric należą do pilotażowej partii pojazdów opracowanych we współpracy z wybranymi klientami. Ograniczona ilościowo seryjna produkcja Volvo FL Electric oraz siostrzanego modelu Volvo FE Electric, przeznaczonych na rynki europejskie, rozpocznie się w drugiej połowie 2019 r. 
Czytaj więcej

  


 

Scania dba o wydajność swoich silników

S

Scania przeprowadziła niedawno kilka modyfikacji swoich jednostek napędowych. Skutkują one ograniczenie zużycia paliwa, dochodzącym do 2 proc. Było to możliwe dzięki istotnym udoskonaleniom w 5-cylindrowym DC09 oraz spokrewnionym z nim 6-cylindrowym DC13. Obydwa silniki są teraz wyposażone w pompy cieczy chłodzącej o zmiennym wydatku, które przyczyniają się do niższego spalania przede wszystkim przy małym obciążeniu jednostki napędowej. Konstruktorzy Scania zwrócili również uwagę na opory wewnętrzne. Zastosowano tłoki i pierścienie zapewniające redukcję tarcia, a nowe, stalowe tłoki silnika DC09 wraz z nową powłoką cylindra gwarantują dalsze zmniejszenie tarcia. Wszystkie silniki DC09 i DC13 mają teraz wyższy stopień sprężania, zwiększyło się również maksymalne ciśnienie w cylindrach. Najmocniejszy, 500-konny silnik DC13 ma nową turbosprężarkę z łożyskami kulkowymi zamiast ślizgowych, co zwiększa szybkość jej reakcji.

Czytaj więcej

 

 


 

DAF podsumował udany rok 2018

W

W minionym 2018 roku firma DAF Trucks pobiła wszystkie rekordy. Dzięki historycznie wysokiemu udziałowi w rynku wynoszącemu 16,6% firma DAF stała się drugą największą w Europie marką w segmencie ciężkich samochodów ciężarowych (o DMC powyżej 16 t). Przy udziale w rynku wynoszącym aż 19,8% firma DAF jest również liderem europejskiego rynku w ważnym segmencie ciągników siodłowych. W 2018 roku europejski rynek pojazdów ciężarowych o DMC ponad 16 t obejmował niemal 319 000 pojazdów, podczas gdy w 2017 roku liczba ta wynosiła 306 000 jednostek.
 
Czytaj więcej

 

 

 


 

Na chłodno, czyli co nowego w ofercie Thermo King i Frigoblock

F

Firmy Thermo King i Frigoblock, należące do Ingersoll Rand – światowego lidera w dziedzinie tworzenia i utrzymywania bezpiecznych, wygodnych i energooszczędnych środowisk – przedstawiły niedawno serię ciekawych innowacji. Wszystkie wprowadzone na rynek rozwiązania to sprawdzone technologie, począwszy od agregatów hybrydowych, CryoTech, zasilanych prądem elektrycznym agregatów Frigoblock, pracujących również z silnikami zasilanymi paliwem CNG lub LNG, aż po w pełni elektryczne niezależne agregaty dla małych i dużych samochodów dostawczych będących ostatnim ogniwem łańcucha dostaw. Technologie pod nazwą „przede wszystkim rynek", obejmują także kilka ciekawych gałęzi produktowych.
 
Czytaj więcej

 

 


 

Kamperem Iveco 4x4 dookoła Świata

I

Ile razy myśleliście o tym, aby rzucić wszystko, spakować plecak i wyruszyć w świat? Poznajcie śmiałków, którzy zbudowali niezwykły pojazd na podwoziu IVECO Daily i właśnie realizują przygodę życia.Ta wyjątkowa 3-osobowa rodzina z Warszawy (Paweł, Magdalena i ich 5-cio letnia córka Julka), zdecydowała się spełnić marzenie o podróży w nieznane. Blisko trzy lata zajęło im przygotowanie do wyjazdu, którego jednym z kluczowych elementów był wybór pojazdu i jego zabudowa. Finalnie wyprawa odbywa się na pokładzie IVECO Daily 4x4 55S17W. Jeszcze jesienią 2018, przed planowanym wyjazdem, IVECO Poland doposażyło pojazd w komputer diagnostyczny EASY. Zostało również przeprowadzone szkolenie z zakresu obsługi komputera diagnostycznego i odczytu parametrów pracy silnika, układu oczyszczania spalin oraz weryfikacji stanu technicznego pojazdu.

Czytaj więcej

 


 

Światowa premiera modelu serii T – Multivana 6.1 

M

Marka Volkswagen Samochody Użytkowe sprzedała na świecie już blisko dwanaście milionów sztuk sześciu generacji modelu serii T, oznaczonych od T1 do T6. Najnowsza wersja – T6.1 – jest najbardziej cyfrową z dotychczasowych i wyposażoną w szereg najnowocześniejszych systemów asystujących oraz w urządzenia i systemy multimedialne najnowszej generacji z cyfrowymi wskaźnikami i 9,2-calowym ekranem dotykowym. Z zewnątrz zmieniła się konstrukcja przedniej części nadwozia, wewnątrz – tablica rozdzielcza i seryjne wyposażenie, którego teraz jest jeszcze więcej niż w poprzednim modelu. Gama najnowszych silników TDI obejmuje jednostki napędowe o mocy od 90 do 199 KM. Nowością w ofercie jest wersja elektryczna, która – w zależności od pojemności akumulatora – umożliwia zasięg do ponad 400 km. Model T6.1 będzie oferowany od jesieni tego roku.

Czytaj więcej

 

 


 

 

wydanie luty 2019 002/2019 (071)

 

w numerze:

 


Jak się to robi w Polsce?

W

W styczniu br. miała miejsce w Warszawie konferencja prasowa na której MAN Truck & Bus Polska podsumował rok 2018. Producent dostarczył w nim rekordową ilość 5862 ciężarówek, co dało mu udział w rynku na poziomie 19,9%. Sukces tym większy, że dynamika z jaką MAN zdobywał klientów była ponad trzykrotnie wyższa niż dynamika całego rynku  (26% do 8%), natomiast sama sprzedaż wzrosła aż o 24% w stosunku do roku 2017. Tym samym MAN jest drugą pod względem popularności marką w Polsce, a polski rynek zaraz po Niemcach i Francji najlepszym rynkiem zbytu dla koncernu. 

Czytaj więcej

  

 


 

Kto sprzedał najwięcej w minionym roku?

W

W ciągu całego 2018 r. rynek nowych samochodów ciężarowych zwiększył się o 8,0% w skali roku i sprzyjała mu nie tylko ogólnie dobra koniunktura w gospodarce, ale też dobre wyniki w transporcie i gospodarce magazynowej. Według informacji GUS przewieziono do listopada 2018r. zarobkowym transportem samochodowym 265,6 mln ton ładunków tj. 17,7% więcej niż w analogicznym okresie rok wcześniej (ostatnie dane). Po listopadzie (ub.r.) tempo wzrostu przewozów przekroczyło osiągnięte przeciętnie w całym 2017 r. (kiedy przewieziono 245,3 mln t ładunków , tj. o 11,9% więcej niż w 2016r.). Potencjał przewozowy do końca listopada 2018r. zwiększył się o 15,6% podczas, gdy w całym 2017 r. o 11,9%.

Czytaj więcej

 

 


 

DAKAR równa się KAMAZ

T

Tegoroczna edycja rajdu Dakar już za nami. Choć była prawie o połowę krótsza niż zwykle i rozgrywana tylko na terytorium jednego państwa (Peru) to przyniosła szereg emocjonujących momentów, także i tych dotyczących rywalizacji pojazdów ciężarowych. Faworytem już od pierwszego odcinka zmagań był Team Kamaz Master. Ekipa wielokrotnie sięgała już po tytuł mistrza imprezy i broniła trofeum sprzed roku. Jej liderem był Eduard Nikolaev jadący Kamazem o numerze bocznym 500, wygrywający w Dakarze już czterokrotnie. Pierwszy raz w roku 2010 potem 2013, 2017 i wreszcie 2018. Miał on stoczyć zacięty bój zarówno ze swoimi zespołowymi kolegami, ale także z powracającą na trasy Dakaru bardzo utytułowaną ekipą PETRONAS TEAM DE ROOY IVECO numer boczny 503. W jej składzie jechał oczywiście polski mechanik Dariusz Rodewald. 
.

Czytaj więcej

 

 


 

Najnowsze Renault Trucks T

R

Renault Trucks wprowadziło właśnie na rynek model T 2019. Pojazd został wyposażony w nowy napęd Euro 6 Faza D. Jak zapewnia producent wersja T 2019 zapewnia niższe zużycie paliwa o 3% w stosunku do poprzedniej generacji. Model T 2019 to także nowe wyposażenie i jeszcze więcej komfortu kierowcy w kabinie. Samochód posiada system Optivision nowej generacji. Ten inteligentny tempomat wykorzystujący informacje o topografii terenu w celu optymalizacji strategii zmiany biegów, przechowuje dane bezpośrednio w pojeździe. Oznacza to, że system będzie funkcjonował nawet jeśli chwilowo połączenie z GPS zostanie  utracone, np. w tunelu. 
 
Czytaj więcej

 

 


 

Volkswagen oraz Ford razem!

V

Volkswagen AG i Ford Motor Company poinformowały o pierwszych oficjalnych uzgodnieniach będących elementem szerokiego porozumienia o współpracy. Jego celem jest zwiększenie konkurencyjności obydwu przedsiębiorstw i stworzenie jeszcze atrakcyjniejszej oferty dla klientów w czasach gwałtownych przemian w przemyśle samochodowym. Przedsiębiorstwa liczą, że dzięki współpracy w zakresie produkcji aut dostawczych i pick-upów będą uzyskiwać od 2023 roku wyższe roczne wyniki operacyjne liczone przed opodatkowaniem. 

Czytaj więcej

 

 


 

Chlapacze czyli zło konieczne.

O

Osłony przeciwbłotne, popularnie zwane chlapaczami to przydatny element wyposażenia pojazdu, zwłaszcza  w okresie jesienno-zimowym. Obowiązek jego stosowania w niektórych pojazdach reguluje skomplikowany przepis, jednak to zdrowy rozsądek, a nie przymus prawny powinien skłonić do zamontowania fartuchów. W okresie zimowym opady deszczu i śniegu są na porządku dziennym (i nocnym), a drogi posypywane są solą i piaskiem. Spod kół pojazdów wydostają się brudna woda, błoto, sól, piasek i kamienie, czasem dość duże. Ta mieszanka ma niszczący wpływ na podwozia i nadwozia.

Czytaj więcej

 


 

wydanie styczeń 2019 001/2019 (070)

 

 


Elektryczny MAN TGM w zakładach Porsche

J

Już niebawem, jak informuje MAN Truck & Bus, realizację dostaw do zakładu produkcyjnego Porsche w Stuttgarcie przejmuje testowy MAN TGM 18.360 E 4x2 LL z napędem elektrycznym. Ten wolny od emisji spalin i niemal bezgłośny pojazd o DMC 32 ton, uzupełni  flotę pojazdów stosowanych w logistyce procesów produkcji w Stuttgarcie. Umieszczona w symbolu liczba 360 oznacza liczbę koni mechanicznych eTrucka z silnikiem o mocy 265 kW. Do gromadzenia energii zastosowano baterie litowo-jonowe o pojemności 149 kWh. Dzięki temu pojazd ma zasięg 130 km. Przekazując e-ciężarówkę firmie Porsche, MAN robi kolejny duży krok w kierunku realizacji swojej strategii elektromobilności, zgodnie z którą od 2019 przewidziana jest produkcja krótkiej serii MAN eTGM.

Czytaj więcej

  

 


 

Kolejna porcja modyfikacji w ciężarówkach Volvo 

V

Volvo Trucks wkrasza w nowy rok z kilkoma modernizacjami, które objęły silniki wysokoprężne D11 i D13, przeznaczone do pojazdów Volvo FH, FM i FMX. Spełniają one teraz nową normę emisji spalin Euro 6 Step D i zawierają w sobie szereg udoskonaleń, pozwalające na redukcję zużycia paliwa. Tym razem wprowadzenie kilku drobnych zmian przełożyło się na znaczne oszczędności  bez kompromisu pod względem wydajności i osiągów - tak zapewnia producent. Nowa norma Euro 6 Step D koncentruje się na zagwarantowaniu zgodności z wymaganiami w zakresie emisji spalin w trakcie regularnego użytkowania pojazdów. Volvo Trucks spełniło tę bardziej rygorystyczną normę m.in. poprzez zastosowanie nowego oprogramowania oraz nowych powłok w układzie oczyszczana spalin, ale nie tylko. 

Czytaj więcej

 

 


 

Polski wojownik we French Truck Racing Championship - Grzegorz Ostaszewski

M

Ma 26 lat i ciężarówkami interesuje się od dziecka, a to dzięki rodzicom, którzy prowadzą firmę transportową. Dodatkowo ojciec, który sam jest kierowcą rajdowym, wpoił mu pasję do sportów motorowych. Grzegorz Ostaszewski, bo o nim mowa, kontynuując rodzinną tradycję sportową, już drugi rok ściga się we francuskiej serii wyścigów ciężarówek French Truck Racing Championship. Polak rywalizuje wyścigowym 5,5-tonowym Renault Premium Racing, którego sercem jest podrasowany 13-litrowy silnik Renault DXi13 Racing, o mocy podniesionej do 1200-1300 KM, przy momencie obrotowym 5500 Nm. Pojazd rozpędza się do 100 km/h w 6 sekund, a po 11 sekundach od startu, osiąga ograniczone regulaminem 160 km/h. Ten wyczynowy model do ciężarówki różni się znacznie od pojazdów drogowych. „Różnice są przede wszystkim w zawieszeniu, które w cywilnym pojeździe jest pneumatyczne, w wyścigowym natomiast znajdziemy tylko resory i amortyzator." – mówi Grzegorz.

Czytaj więcej

 

 


 

Przyjazna kabina L w pojazdach Scania

P

Po ostatniej premierze kabiny L, obecnie pełna gama kabin Scania składa się z 24 typów. Od dziennej P14 do przestronnej S, przeznaczonej do pojazdów długodystansowych. Niezwykle bogata gama kabin szwedzkiego producenta  pozwala na oferowanie skrojonych na miarę rozwiązań, odpowiadających potrzebom każdego, niezależnie od prowadzonej przez niego działalności. Kabina L jest ceniona przez klientów dzięki ładnemu wyglądowi i fotelach znajdujących się bliżej poziomu jezdni. Kierowcy zyskują na lepszej ergonomii, a ponadto są usytuowani na podobnym poziomie, co inni uczestnicy ruchu. To pozwala na łatwe nawiązanie kontaktu wzrokowego. Dodatkowo w ramach konstrukcji opartych na tej kabinie producent może oferować nie tylko śmieciarki, ale także wywrotki, czy pojazdy do przewozu ładunków gabarytowych. Same plusy.

Czytaj więcej

 

 


 

RIO czyli inteligentne rozwiązania logistyczne

N

Na ostatnich targach IAA w Hanowerze marka RIO pokazała wiele udoskonaleń swojej platformy elektronicznej, która miał swoją premierę dwa lata temu. Jedną z nowości .jest np. usługa RIO TMS Plug. Produkt ten łączy zewnętrzne systemy zarządzania transportem (TMS) z RIO Connectivity Environment – w ten sposób RIO TMS Plug zbiera informacje o trasach i umożliwia połączenie z kierowcą w czasie rzeczywistym. Dzięki inteligentnemu tworzeniu sieci danych możliwe są cenne analizy i wgląd w codzienną działalność klientów RIO. Na targach pokazano także pierwszą wersję Pocketfleet. Aplikacja ta udostępnia najważniejsze funkcje RIO do użytku mobilnego. Dyspozytorzy i menedżerowie flot mogą z niej korzystać, aby w każdej chwili odpowiadać na pytania dotyczące statusu zlecenia i zarządzać nieprawidłowościami na wczesnym etapie ich wystąpienia. 

Czytaj więcej

 

 


 

Tegoroczny DAKAR prawie o połowę krótszy. Ale czy łatwiejszy?  

J

Jak mówi wielu obserwatorów Rajd DAKAR powoli traci swoje znaczenie jako mordercza przeprawa wymagająca dużej wytrzymałości i hartu ducha, a powoli staje się imprezą sprinterską. W tym roku jedenasta edycja Rajdu w Ameryce Południowej i czterdziesta pierwsza w ogóle, odbędzie się na terenie jednego państwa - Peru. Organizatorzy pozycjonują ją zatem jako w 100% peruwiańskie przedsięwzięcie, w którym odcinki pustynne – wydmowe będą stanowić około 70% całości trasy przewidywanej do przebycia. Rozpoczęcie rajdu odbędzie się w dniu 6 stycznia w mieście Lima. Następnie rozegranych powinno być 10 etapów, z przerwą na odpoczynek w Ariekipa w dniu 12 stycznia. Całkowita długość trasy wynosi 5000 kilometrów, z czego 3000 km stanowią odcinki specjalne. Zakończenie zaplanowano na dzień 17 stycznia, ponownie w stolicy Peru – Limie.

Czytaj więcej

 

 


wydanie grudzień 2018 012/2018 (069)

 

w numerze:


VI edycja targów TransLogistica Poland - relacja

V

VI edycja Międzynarodowych Targów Transportu i Logistyki w Warszawie – największego spotkania branży TSL w tej części Europy – odbyła się pod znakiem rekordów. W targach udział wzięło aż 242 wystawców oraz 7 030 uczestników z 58 państw z czego aż 24% stanowili tzw. „załadowcy" (właściciele ładunków) z przedsiębiorstw produkcyjnych, dystrybucyjnych i handlowych. Liczba wystawców i odwiedzających targi wzrosła odpowiednio o 27% i 16% w stosunku do ubiegłorocznej edycji, co jest najlepszym dowodem na dynamiczny rozwój wydarzenia.

Czytaj więcej

 

 


Testujemy Mercedesa Klasy X

J

Jak połączyć prestiż i walory użytkowe? To coś na kształt pogodzenia ognia i wody. Z reguły ten kto szuka dobrego pojazdu użytkowego, nie zwraca uwagi na efektowne detale. Z drugiej zaś strony, bardzo często ciekawy i atrakcyjny design odbija się z reguły niekorzystnie na funkcjonalności i walorach użytkowych samochodu. Tak było jednak do czasu. Kategorią pojazdów, która najlepiej chyba nadaje się do połączenia ciężarówki z osobówką są pick-upy. Już od dłuższego czasu widzimy, że ta grupa samochodów coraz częściej porusza emocje pasjonatów motoryzacji swoją stylistyką i  wyposażeniem, a do tego oferuje dobre właściwości terenowe, a także funkcjonalność mini ciężarówki. Było więc tylko kwestią czasu kiedy to do stawki producentów, posiadających w swojej ofercie pick-upy, dołączą także producenci pojazdów premium. I sało się. 
 

Czytaj więcej

 

 


Energetyczny Crafter 

P

Podczas tegorocznych targów Fleet Market w Warszawie Volkswagen Samochody Użytkowe zaprezentował nowego e-Craftera – bezemisyjny samochód z napędem elektrycznym, przeznaczony do przewozu ładunków o masie do 1,72 tony. VW e-Crafter wyposażony w silnik elektryczny o mocy 100 kW (136 KM) jest pierwszym elektrycznym samochodem użytkowym marki, który wzbogaca rodzinę Craftera. Volkswagen Samochody Użytkowe będzie konsekwentnie uzupełniał ofertę o kolejne modele częściowo lub całkowicie elektryczne.  
 

Czytaj więcej

 

 


Bum na rynku części zamiennych

P

Producenci i dystrybutorzy części motoryzacyjnych spodziewają się wzrostu przychodów w 2019 roku, a większość uważa, że elektromobilność najbardziej zmieni branżę  - o tych i innych istotnych tematach dla sektora motoryzacyjnego rozmawiali uczestnicy XIII Kongresu Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego, największego wydarzenia branży w Polsce. 89 proc. dystrybutorów oraz 84 proc. producentów oczekuje wzrostu swoich przychodów w przyszłym roku. Co warto podkreślić, to iż połowa z tych dystrybutorów planuje wzrosty większe niż 10 proc. 

czytaj więcej

 

 


Samochody razem ze stacją tankowania

I

IVECO Poland przekazało zamówione przez firmę Don Trucking 20 sztuk ciągników siodłowych Stralis Natural Power o mocy 460 KM wyposażone w najnowocześniejszy układ napędowy wykorzystujący jako paliwo skroplony gaz ziemny (Liquid Natural Gas – LNG). Uroczyste przekazanie odbyło się w dniu 06 października 2018 roku w siedzibie dealera IVECO GIBAS SERVICE CENTER w Pile. W ramach umowy pakietowej z IVECO Poland, zostanie także wybudowana stacja tankowania gazu LNG w siedzibie firmy Don Trucking w Bydgoszczy. Stacja tankowania zostanie użyczona odbiorcy na okres 5-ciu lat .
 

czytaj więcej

 

 


Goodyear OMNITRAC - premiera

G

Goodyear wprowadza zupełnie nową linię opon ciężarowych do zastosowań mieszanych, oferującą wysoką odporność na uszkodzenia i dłuższy okres eksploatacji w porównaniu do poprzednich produktów tego typu w ofercie koncernu. Dodatkową zaletą ogumienia jest także podwójna gwarancja – na uszkodzenia w następstwie wypadku oraz bieżnikowanie. Nową linię opon OMNITRAC wyposażono w technologię DuraShield, która zapewnia dużą wytrzymałość, lepsze osiągi i podatność na bieżnikowanie.

czytaj więcej

 

 

wydanie listopad 2018 011/2018 (068)

 

w numerze:


Cel: zmniejszenie zużycia paliwa o 13%

F

Firma Renault Trucks konsekwentnie kontynuuje badania nad poprawą efektywności energetycznej samochodów ciężarowych z silnikiem diesla. Celem projektu jest między innymi znaczna poprawa aerodynamiki całego zestawu, poprzez wprowadzenie naczepy o zmiennej geometrii. Opracowana przez FRUEHAUF we współpracy ze Styl'Monde, "adaptacyjna" naczepa ma za zadanie automatycznie przybrać optymalny kształt poprzez wykorzystanie pustej przestrzeni ładunkowej, dzięki wbudowanemu systemowi sterowania i kontroli oraz czujnikom.

Czytaj więcej

 

 


Walka o klient trwa na dobre

O

Od początku 2018 r. zarejestrowano 22 056 samochodów ciężarowych pow. 3,5 t i skumulowany wzrost wyniósł 11,7% w skali roku. W  całej grupie znalazło się 16 517 ciągników, a ich liczebność wzmocniła się w porównaniu do analogicznego okresu ub.r. aż o 1 331 szt. (+8,8%). Najwięcej ciągników od początku roku wydał DAF (4 310; +28%). Za nim jest MAN (3 185; +34%), a dalej SCANIA (2 999; +5%). W tym samym czasie przybyło 5 539 kompletnych lub skompletowanych podwozi (+21,6%; +983 szt.). Wśród nich przoduje MAN (1220; +43%), który przed rokiem był trzeci.
 

Czytaj więcej

 

 


O jeden wypadek za dużo

B

Bezpieczeństwo ruchu samochodów ciężarowych jest aktualnie tematem gorącej debaty politycznej. Jedni żądają zaostrzenia przepisów, inni zakazów wyłączania systemów asystujących. Także media w ubiegłych miesiącach intensywnej informowały o ciężkich wypadkach na końcach zatorów drogowych oraz kolizjach samochodów ciężarowych z rowerzystami lub pieszymi. Dla Mercedes-Benz Trucks każdy z tych wypadków to o jeden wypadek za dużo. Dlatego działy badań nad wypadkami i rozwoju nieustannie pracują nad systemami zapobiegania wypadkom i ich systematycznym udoskonalaniem.  
 

Czytaj więcej

 


Kompaktowe łożysko naprawcze FAG RIU

Z

Zestaw FAG RIU to wstępnie zmontowane i wypełnione smarem komponenty łożysk piasty dla samochodów użytkowych, które umożliwiają przebieg do jednego miliona kilometrów. Wstępnie zmontowane i wypełnione wysokiej jakości smarem FAG RIU dostarczane jest razem z narzędziem specjalnym, które zarówno skraca czas naprawy, jak i ogranicza jej koszt. 

Czytaj więcej

 

 


IVECO triumfuje

P

Po ostatnim zwycięstwie na torze „De La Sarthe” w Le Mans (Francja) IVECO może już uważać się za zwycięzcę Wyścigowych Mistrzostw Europy Samochodów Ciężarowych FIA 2018. Marka zdominowała cały sezon, wygrywając w sumie 14 wyścigów. Triumf firma IVECO zawdzięcza zespołowi Die Bullen von IVECO Magirus oraz wyczynom Jochena Hahna, który w klasyfikacji kierowców również zajął pierwsze miejsce. 
 

Czytaj więcej

 

 


DAF aternatywnie

F

Firma DAF pokazała pełną gamę innowacyjnych samochodów na Wystawie Pojazdów Użytkowych IAA w Hanowerze. Producent pochwalił się pojazdami serii CF Electric i LF Electric – auta do ciężkiego i średnio ciężkiego miejskiego transportu dystrybucyjnego. Przedstawił również swój pojazd hybrydowy CF Hybrid z silnikiem PACCAR MX-11, który w obszarach miejskich wydziela zero emisji. 

Czytaj więcej

 

 

 

wydanie październik 2018 010/2018 (067)

 

w numerze:


Już jest! Nowy Actros

W

Wrzesień tego roku, to miesiąc premiery nowego Actrosa. Na pierwszy rzut oka niby nic spektakularnego się nie stało, a jednak. Pojazd bezsprzecznie zaskakuje swoimi innowacjami. To co zaskakuje, to brak konwencjonalnych lusterek wstecznych. Kamery MirrorCam zastępujące lusterka zewnętrzne były dotąd znane z reguły z pojazdów koncepcyjnych. Od teraz Mercedes-Benz Trucks w pełni korzysta z zalet tego rozwiązania. 

Czytaj więcej

 

 


 
Ford F-MAX Międzynarodową Ciężarówką Roku 2019 

L

Laureatem prestiżowej nagrody International Trucks of the Year 2019 został Ford F-MAX. Tytuł wręczał na targach IAA w Hanowerze Gianenrico Griffini, prezes jury International Trucks of the Year na ręce Haydara Yenigüna, dyrektora generalnego Ford Otosan. Po przeprowadzeniu testów drogowych w różnych warunkach i ocenach statycznych, samochód zdobył największą liczbę punktów, wyprzedzając swoich konkurentów. 
 

Czytaj więcej

 

 


Elektryczny ciągnik bez kierowcy

V

Volvo Trucks przedstawia nowy rodzaj rozwiązania transportowego, opartego na autonomicznych samochodach ciężarowych z napędem elektrycznym, dzięki którym transport może stać się bardziej efektywny, bezpieczniejszy i bardziej przyjazny dla środowiska naturalnego. Celem jest możliwość oferowania firmom, potrzebującym ciągłego transportu między stałymi punktami, rozwiązania, które stanowiłoby dopełnienie aktualnej oferty. Jak widać kierowca staje się zbyteczny.  
 

Czytaj więcej

 


Rośnie liczba upadłości w branży transportowej

J

Jak wyliczają eksperci Euler Hermes, aż o 29 proc. wzrasta liczba upadłości firm sektora transportowego w 2018 roku w stosunku do roku ubiegłego. Tymczasem już dwie duże europejskie firmy transportowe nawołują do podniesienia cen usług średnio o 6 proc. Ma to być odpowiedź na rosnące koszty paliw, korki, zatory płatnicze oraz problemy ze znalezieniem chętnych do pracy. Branża transportowa w Polsce przeżywa poważny kryzys, jak wynika z danych dostępnych w Monitorach Gospodarczych i Sądowych.
Czytaj więcej

 

 


Scania w Hanowerze

O

Odwiedzający targi IAA w Hanowerze mogli zobaczyć siedem pojazdów ciężarowych Scania na ekspozycji w hali oraz trzy na terenie zewnętrznym. Dodatkowo zaprezentowane zostały autobusy Scania, a wśród nich jeden z napędem LNG. Wszystkie pojazdy były wyposażone w układy napędowe przystosowane do zasilania paliwami ze źródeł odnawialnych oraz inne rozwiązania sprzyjające ochronie środowiska.
 

Czytaj więcej

 

 


Zabudowy Craftera

W

W Hanowerze producenci zabudów i nadwozi pokazali konstrukcje opracowane na bazie modeli marki Volkswagen Samochody Użytkowe, zaś sama marka pokazał po raz pierwszy, stały układ napędowy na cztery koła skonstruowany we współpracy z firmą Oberaigner. Zamontowano go w Crafterze 50. Układ ten został przeznaczony do aut o masie 5,0 ton. Jego zaletą jest to, że w pojeździe bez przeszkód mogą działać fabryczne systemy asystujące. 

Czytaj więcej

 

 

wydanie wrzesień 2018 09/2018 (066)

 

w numerze:


Kolosy z z alternatywnymi układami napędowymi

F

Firma PACCAR prowadzi właśnie w Ameryce Północnej i w Europie testy drogower pojazdów o napędzie elektrycznym, na ogniwa paliwowe i hybrydowe. DAF na przykład opracował ciężarówkę o napędzie elektrycznym DAF CF Electric w kategorii do 40 ton do zastosowań w dystrybucji na obszarach miejskich. Ten całkowicie elektryczny pojazd ma silnik elektryczny o mocy 285 KM zasilany akumulatorami litowo-jonowymi o mocy 170 kWh. 
Czytaj więcej

 

 


Relacja ze Zlotu Master Truck cz.2

J

Jak co roku Zlot Ciężarowych Pojazdów Tuningowych Master Truck, którego kolejna edycja miała miejsce w lipcu tego roku, był okazją nie tylko do podziwiania okazałych ciągników siodłowych, ale także do zapoznania się z najnowszymi propozycjami sprzedażowymi firm z różnych segmentów rynku transportu kołowego. W materiale przedstawiamy oferty wybranych producentów z branży. 
 

Czytaj więcej

 

 


40-lecie IVECO Daily

M

Mija właśnie 40 lat odkąd IVECO Daily wyjechał na europejskie drogi. Od rynkowej premiery w 1978 roku w samochodzie wprowadzano liczne przełomowe rozwiązania: od konstrukcji opartej na podwoziu samochodu ciężarowego z tylnym napędem i niezależnym przednim zawieszeniem do pionierskiej w skali światowej technologii common rail w 1999 roku, czy elektronicznego programu stabilizacji (ESP) poprawiającego właściwości jezdne na zakrętach i w czasie hamowania.
 

Czytaj więcej

 


Użyteczny luksus 

N

Nowy flagowy model Mercedesa X 350 d 4MATIC rozwija 190 kW (258 KM) przy maksymalnym momencie obrotowym 550 Nm.  Pickup przyspiesza od 0 do 100 km w 7,9 sekundy. Stały napęd na wszystkie koła zapewnia wysoki poziom stabilności jazdy i dynamikę zarówno na drodze, jak i poza nią – nawet na mokrym i zimowym asfalcie. Wybór trybu reakcji silnika i skrzyni biegów, od komfortowego po sportowy, jest na wyciągnięcie ręki. Dzięki temu model X 350 d 4MATIC stanowi idealne połączenie sportowego charakteru i praktyczności.

Czytaj więcej

 

 


Feber 2018

F

Firma Feber od kilku lat konsekwentnie wdrażana strategię ciągłego ulepszania swoich produktów. Wprowadza nowe rozwiązania techniczne, jak i nowe, lepsze podzespoły i komponenty. Rok 2018 to w większości ekologiczne rozwiązania mające na celu ułatwienie rozładunku przewożonych towarów, jak i usprawnienie czynności obsługowych. My przyjrzeliśmy się bliżej kilu ciekawym rozwiązaniom z oferty sieradzkiego producenta. Oto one.
 
 

Czytaj więcej

 

 


e-Crafter już na rynku

V

Volkswagen Samochody Użytkowe zaprezentował w Hamburgu nowego e-Craftera1 – bezemisyjny samochód z napędem elektrycznym, przeznaczony do przewozu ładunków o masie do 1,72 tony. e-Crafter osiągający moc 100 kW (136 KM) będzie pierwszym dużym elektrycznym samochodem użytkowym marki. W ofercie auto pojawi się we wrześniu, a jego debiut oznacza początek ofensywy w dziedzinie samochodów elektrycznych. Marka Volkswagen Samochody Użytkowe będzie uzupełniała swoją ofertę o kolejne modele częściowo lub całkowicie elektryczne. 

Czytaj więcej

 

 

wydanie sierpień 2018 08/2018 (065)

 

w numerze:


Nowa limitowana seria Renault Trucks

R

Renault Trucks i Renault Sport Racing połączyły swoją specjalistyczną wiedzę, by stworzyć limitowaną serię pojazdów dalekobieżnych T High Renault Sport Racing. Seria specjalna, w odcieniu żółtym Sirius, legendarnym kolorze bolidów F1 Renault Sport Racing będzie dostępna tylko w 99 egzemplarzach. Każdy z pojazdów serii limitowanej otrzyma czarną tabliczkę z numerem identyfikacyjnym.
Czytaj więcej

 

 


Co kryje w sobie nowy Stralis NP?

R

Rodzina Stralis NP to ciągniki siodłowe i podwozia ciężarowe skonstruowane jako pojazdy zasilane wyłącznie gazem ziemnym. Są zaprojektowane do eksploatacji szosowej głównie w ruchu długodystansowym oraz w lekkim terenie. Dysponując mocą 460 KM i zasięgiem do 1600 km, oferują one  bardzo dobre osiągi w transporcie dalekobieżnym, najniższe zużycie paliwa w historii modelu oraz najdłuższe okresy międzyprzeglądowe.
 

Czytaj więcej

 

 


Relacja ze zlotu Master Truck 2018. Kto wygrał?

K

Kolejna, czternasta już edycja zlotu Master Truck już za nami. Łącznie w głównej kategorii „Najładniejsza ciężarówka zlotu” tak jak w latach poprzednich, wyróżniono 30 samochodów, a dodatkowo przyznano oddzielne nagrody w ramach. najpopularniejszych marek ciągników siodłowych oferowanych na rynku. Drugie miejsce należało do DAFa,  zdobył je zestaw ALIEN, firmy TOM TECH. Pierwszą trójkę zamknęła, wykonana z dużym rozmachem Scania Legend firmy HEIDE-LOGISTIC. A kto był najlepszy?
 

Czytaj więcej

 


Kto sprzedał najwięcej w pierwszym półroczu?

R

Rozwojowi rynku w grupie samochodów ciężarowych w tym roku sprzyja nie tylko ogólnie dobra koniunktura w gospodarce, ale też dobre wyniki w transporcie. Według informacji GUS przewieziono w pięciu pierwszych miesiącach br. zarobkowym transportem samochodowym 112,3 mln ton ładunków tj. 17,3% więcej niż w analogicznym okresie przed rokiem . Od początku roku zarejestrowano 15 079 samochodów ciężarowych pow. 3,5t i skumulowany wzrost wyniósł 13,7% w skali roku. W całej grupie znalazło się 11 405 ciągników, a ich liczebność wzmocniła się w porównaniu do analogicznego okresu ub.r. o 1035 szt. (+10,0%). Najwięcej ciągników od początku roku wydał ...

Czytaj więcej

 

 


Elektryczne Mercedesy

D

Dzięki najnowszemu pojazdowi o napędzie elektrycznym czyli eVito, który pojawi się na rynku jesienią tego roku, Mercedes-Benz Vans udowadnia, że napędy elektryczne są konkurencyjne i w zależności od zastosowania, tańsze w utrzymaniu pod względem kosztów w stosunku do klasycznych silników spalinowych. W praktyce napęd elektryczny lub klasyczny silnik spalinowy mają być wybierane w zależności od tego, który z nich oferuje optymalne warunki wstępne dla określonego zastosowania. 
 
 

Czytaj więcej

 

 


Jak prawidłowo zamocować ładunek?

P

Podczas jazdy ładunek dąży do przemieszczania się i błędne jest założenie, że jego duża masa wystarczy do utrzymania go w miejscu. Zabezpieczenie ładunku jest konieczne i wcale nie takie proste. Potrzebna jest wiedza teoretyczna i praktyczna. Podstawą jest zwiększenie tarcia i umiejętne zamocowanie pasów. Gdyby przyjąć hipotetyczne założenie, że pojazd przemieszcza ze stałą prędkością po linii prostej, wtedy transportowany ładunek nie działa z żadną siłą na swoje otoczenie, nie licząc ciążenia wywołanego przez grawitację. Ale to tylko teoria. 
 

Czytaj więcej